Հայաստանի Հանրապետութեան անկախութեան քսանամեակին էր նուիրուած
Երեւանի քաղաքապետարանում կազմակերպուած գեղանկարիչ Նիկոլ Աղաբաբեանի
հերթական անհատական ցուցահանդէսը, ուր հայրենապաշտութեան ու բնութեան
հանդէպ անսահման սիրոյ հերթական գունեղ ասուլիս էր, ուր հանրութեանն էին
ներկայացուած նկարչի ստեղծագործութիւնները իրենց ինքնայատուկ վերնագիր
ամփոփումներով:
Նրա
ամեն մի անհատական ցուցահանդէսը զրոյց է դիտողի հետ, հարազատ ու սրտամօտ
մէկի ժամանակ առ ժամանակ հանդիպում, ուր գեղանկարիչը իր գունեղ
մենախօսութեամբ պատմում է համամարդկայինի մէջ ազգայինի իր վերակերպաւորման
իրական պատումը: Հայրենի բնաշխարհի խորհրդաւոր ազդեցութիւնն է, որ
կտաւներին է յառնում իր ներկապնակի ողջ գունեղութեամբ, իր ներգործութեան
ողջ թովչանքով,այսպիսին են բնանկարների այն հսկայ շարքը, որը Նիկոլ
Աղաբաբեանի ստեղծագործութիւնների հիմնական մասն է կազմում, բարձրաձայնելով
կտաւի սիւժետային ետնաշերտի մասին: «Իմ չքնաղ երկիր», «Բա սէր չի, բա ինչ
ա», «Սիրոյ կրակ», «Բա, որ ասում եմ երկիրը սիրուն ա», «Սէրը պիտի մէջիցդ
լինի» անուանուած կտաւներով արուեստագէտը արտայայտում է կեանքի հանդէպ իր
լաւատես հայեացքը: Ծաղկային
«նաթիւր մորտ»ները, բնանկարները խօսում են կեանքի ու մարդկանց մասին,
արտայայտում նկարչի շրջապատից ստացած տպաւորութիւններն ու ապրումները:
Այսպիսին է «Մեծ աշխարհի մեր անկիւնը» պատկերող հայ նկարիչը, ում
ապրումների շերտերը դարսդարսուած են կտաւներին, որպէս իրականութեան
վերերկնումի դինամիկ արտայայտութիւն հանդիսացող ստեղծագործութիւններ:
ՀԷՄՇԻՆ - HEMSHIN / ԴԱՒԱՆԱՓՈԽ ԵՒ ԾՊՏԵԱԼ ՀԱՅԵՐԸ ՀԱՅՐԵՆԻՔՈԻՄ…
Չորեքշաբթի, 09 Նոյեմբեր 2011 10:23
Դասաւորում -
Հայաստան-Արցախ
Ազգային պատկանելութեան, ինքնութեան հարցերը մշտապէս եղել եւ մնում են
ուսումնասիրողների ուշադրութեան կենտրոնում, որպէս գիտական
հետազօտութիւնների աղբիւր այս կամ այն ազգի գոյութեան ընթացքն ու
կենսագրութիւնը ներկայացնող պատմաքաղաքական նիւթ, որը դուրս է
ժամանակավրեպութիւնից… Արմենոիդ
մարդաբանական տիպին պատկանող հայ ազգի պարագայում ուսումնասիրողները նրա
գոյութեան ընթացքը ուսումնասիրելով կորսուած եւ տակաւին կորսուող
մարգարտահատիկներ հաստատ կը գտնեն… Այդ է վկայում զուիցերիաբնակ հայ
երիտասարդ պատմաբանի ՅՈՎԱՆ ՍԻՄՈՆԵԱՆԻ ուսումնասիրութիւնը:
Երիտասարդ
գիտնականի, պատմաբանի ու տնտեսագէտի կենսագրութեան արմատներն հազարաւոր
հայ ընտանիքների ճակատագրի նոյնանուն աղերսն ունեն պատմական ցաւի 1915¬ի
Հայոց Ցեղասպանութեան հետ:
Ազգի մշակութաբանական, դաւանաբանական
տիպին բնորոշ քաղաքակրթական զարգացումները՝ խօսում են վերջինիս
ինքնութեան, նրա ազգային դիմագծի, ներքին արժեհամակարգի ու
ժառանգականութեան մէջ տեղի ունեցող կատարելագործումների, զարգացումների,
պատմութեան եւ իրականութեան մասին:
Գեղանկարիչ Շմաւոն Շմաւոնեանի արուեստը ժամանակակից հայ գեղանկարչութեան մէջ ունի իր ուրոյն տեղն ու ասելիքը
ՀԱՄԱՄԱՐԴԿԱՅԻՆԻ՝ ԲԱՐՈՒ ԱՒԵՏՈՒՄԻ ԳՈՒՆԱՇԽԱՐՀԸ…
Անշփօթելի ձեռագիր, գունային հրավառ ներդաշնակութիւն, գծի ու պատկերի վերարտայայտման ինքնուրոյն խօսք, որը աշխարհի բազմաթիւ երկրներում յայտնի է ու փնտռուած, իբրեւ հայ գեղանկարչի մի անխառը ասելիք, որ հետաքրքիր է իր ազգային երանգի կոլորիտով ու արուեստագէտի ներքին ապրումների, կեանքի ու բնութեան հետ նրա յարաբերակցութեան լուսաւոր խտացումով:
Մանկութեան տարիներից մնացած մի գեղեցիկ յուշ նկարչի մտապատկերում պահում է գոյների խորհրդաւոր աշխարհի հետ նրա առաջին հաղորդակցման իրական հեքիաթը
1965ին
Գոհար Գասպարեան Հայոց Ցեղասպանութեան պատմական փաստը բարձրաձայն կը ներկայացնէր
Թուրքիոյ մէջ
Ուրբաթ, 29 Յուլիս 2011 09:01
Դասաւորում - Յօդուածագրութիւն
«Ազատ Օր»ի աշխատակից արուեստաբան ու գրագէտ Արմինէ
Մելիք Իսրայէլեան, հռչակաւոր երգչուհի Գոհար Գասպարեանի նուիրուած «Երբ աշխարհն է
ծափահարում» իր գիրքին մէջ,
կ՝անդրադառնայ
պատմական դէպքի մը, 1965ին Պոլսոյ մէջ իր համերգներուն առիթով կայացած մամլոյ
ասուլիսի մը ընթացքին, Գոհար Գասպարեանի կողմէ Հայոց Ցեղասպանութեան պատմական
փաստին շուրջ արտայայտութիւններուն: Ստորեւ կը հրատարակենք
տուեալ դէպքին անդրադարձող բաժինը:
Պատմութիւնը սիրում է
ճշմարտութիւններ, որոնք յաճախ ի յայտ են գալիս հակառակ ժամանակի
կամքի...